Algemene fysiotherapie

SchouderLast van uw rug bij het bukken? Of van uw nek of schouders na een dag achter de computer zitten? Grote kans dat de fysiotherapeut u kan helpen.

De fysiotherapeut weet alles af van ‘de mens in beweging’. En dat bewegen niet zo vanzelfsprekend is, merkt u pas als u ergens last van krijgt.

De fysiotherapeut helpt u om weer optimaal te bewegen in uw dagelijks leven. U kunt bij ons terecht:

• om klachten te laten behandelen
  • om (ergere) klachten te voorkomen
  • om te leren omgaan met een bewegingsbeperking

Dat valt allemaal onder algemene fysiotherapie.

Hoe werkt het?

U kunt een afspraak maken zonder verwijsbrief van uw huisarts. Lees meer hierover op de pagina ‘Direct toegankelijk’.

Daarna is de procedure als volgt:

1. de fysiotherapeut stelt de diagnose tijdens een gesprek met u, waarin hij de klacht onderzoekt (anamnese)
  2. samen stellen we een behandelplan op maat op
  3. de fysiotherapeut behandelt en begeleidt u en geeft u eventueel oefeningen mee voor thuis

Logo_KNGFWe behandelen u volgens de vastgestelde richtlijnen van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF).

Lees meer over onze kwaliteitskeurmerken

Voor wie is fysiotherapie?

Voor iedereen: voor jong en oud en voor mensen met verschillende klachten. Zoals pijn bij een bepaalde houding of beweging. Of als u last heeft van een beperking, waardoor bepaalde bewegingen moeilijk gaan of niet meer mogelijk zijn.

Klachten kunnen verschillende oorzaken hebben. Denk hierbij aan:

• een sportblessure
  • een ongeluk
  • een ziekte
  • een ‘verkeerde’ beweging of houding
  • ouderdom/slijtage

Uw fysiotherapeut adviseert, behandelt en begeleidt u, zodat u weer zo goed mogelijk uw dagelijks leven kunt voortzetten. Gewoon boodschappen doen, weer aan het werk of weer sporten. U leert hoe u door verantwoord te bewegen verdere problemen kunt voorkomen of beperken.