Medical taping

Wat is medical taping?

‘Medical Taping Concept’ is een tapemethode die in de jaren 1970 in Japan en Korea ontwikkeld is. De bedenkers geloofden dat beweging en spieractiviteit belangrijk zijn bij het behoud en het herstel van de gezondheid.

Tape die uw beweging ondersteunt

Bij Medical Taping gebruiken we Cure Tape. Dit is een speciale antiallergische tape met dezelfde rekkracht als de menselijke huid. Deze methode:

• stabiliseert gewrichten
  • stimuleert en ondersteunt de spierfunctie (o.a. spierkracht en -coördinatie)
  • stimuleert en ondersteunt en de bloed- en lymfcirculatie

Deze tape is anders dan sporttape. Sporttape beperkt de beweging van het geblesseerde gewricht, terwijl Cure Tape de beweging juist ondersteunt.

Hoe werkt medical taping?

De fysiotherapeut brengt de tape op een speciale manier aan, waardoor de huid wordt opgetild. Dat zorgt ervoor dat het aangedane gebied beter wordt doorbloed en de druk wordt verlaagd. De pijn vermindert of verdwijnt.

De tape blijft meerdere dagen zitten, ook tijdens het douchen. Zo wordt de pijnlijke plek dus langdurig ondersteund, waardoor de genezing sneller gaat.

Bij welke klachten gebruik je medical taping?

Medical Taping kan erg goed werken bij:

• (na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat (skelet, gewrichten, spieren), zoals aan rug-, schouder-, knie- en kuitklachten
  • klachten door vochtophoping, zoals oedeem en bloeduitstortingen
  • klachten die met je houding te maken hebben
  • de behandeling van overbelasting, zoals een muis-, tennis- of golfarm
  • bestrijding van (spannings)hoofdpijn en zenuwpijn

Meer info

Joris-Jan Schouten en Jac Wagemakers hebben een speciale opleiding gevolgd om u te kunnen behandelen volgen de Medical Taping-methode. Heeft u vragen? Bel of mail dan gerust.

» Lees meer over medical taping op www.fysiotape.nl

Bel of mail ons